Trwa drogowa ofensywa

Rozpoczynają się remonty kolejnych dwóch dróg w województwie. Tym razem prace będą prowadzone miedzy Biestrzykowicami a Jastrzębiem oraz w Paczkowie. Wydanych zostanie prawie 20 milionów złotych.

Remont między Biestrzykowicami a Jastrzębiem

W wakacje przyszłego roku powinien zakończyć się remont drogi wojewódzkiej nr 454 między Biestrzykowicami a Jastrzębiem. Przetarg na wykonanie tych prac wygrał REMOST z Olesna. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. – Przy drodze powstanie ścieżka pieszo – rowerowa, cztery zatoczki autobusowe. Przy przejściach dla pieszych krawężniki zostaną obniżone, zamontowane będą płyty integracyjne – mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich. Wzdłuż drogi będzie znajdował się monitoring, zamontowane zostanie nowe oświetlenie uliczne.

Droga 454 to ważny trakt komunikacyjny, który łączy Opole z Namysłowem. Jak wykazują okresowe badania dobowego natężenia ruchu, z roku na rok zwiększa się liczbą przejeżdżających tędy pojazdów. Na niektórych odcinkach (w okolicach elektrowni oraz Opola) przekracza ona nawet 17 tysięcy pojazdów.

Samorząd województwa opolskiego na zakończone i realizowane dziś remonty i modernizacje na drogach prowadzących do Namysłowa przeznaczył już ponad 139 mln zł.  Za te pieniądze powstała m.in. nowoczesna obwodnica Czarnowąsów, dzięki której z miejscowości wyprowadzono ruch ciężkich pojazdów i usprawniono dojazd do rozbudowującej się Elektrowni Opole.

Podpisanie umowy na przebudowę odcinka Biestrzykowice – Jastrzębie to nie koniec planów remontowych na drodze 454. Planowane są prace w miejscowościach Ładza, Ziemiełowice, Krzywa Góra – Pokój oraz Krogulna.

Gruntowna przebudowa w Paczkowie

Rozbudowywana będzie również droga wojewódzka nr 382 w Paczkowie. Prace remontowe prowadzić będzie firma BUDIMEX z Warszawy, mają one potrwać rok i zakończyć się jesienią 2019 r. – Będzie to kompleksowy remont łącznie z rozbiórką istniejącej konstrukcji nawierzchni. Zbudowany zostanie również chodnik, przystanki autobusowe i przebudowane skrzyżowania. Inwestycja ta realizowana jest w systemie „Zaprojektuj i wybuduj”, polegającej na opracowaniu przez wykonawcę dokumentacji projektowej i na jej podstawie wykonaniu robót budowlanych. Droga będzie dostosowana do ciężkiego transportu. Szczególną uwagę zwracamy na zastosowanie elementów wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego: chodniki, płyty integracyjne, kocie oczka, oświetlenie dedykowane – mówi dyrektor ZDW.

– Tak staramy się planować remonty dróg wojewódzkich, aby były one kompleksowe. Oprócz remontu drogi zazwyczaj budowana jest ścieżka pieszo–rowerowa, zatoki autobusowe. Często przejścia dla pieszych są tak projektowane, aby uwzględniały potrzeby osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. W miejscowościach montujemy oświetlenie uliczne. Wszystko po to, żeby każdy użytkownik drogi, także pieszy, czuł się bezpieczniejmówi Szymon Ogłaza, członek zarządu województwa opolskiego.

PW