Siódmy raz będzie można zgłaszać swoje pomysły do Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego. Do podziału są 3 miliony złotych. Pomysły można zgłaszać do 25 marca.
Rusza siódma edycja Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego. Swoje pomysły można przesyłać jedynie elektronicznie do 25 marca. To kolejne pieniądze do wykorzystania przez ludzi aktywnych, zaangażowanych w naszym regionie. Aby zgłosić projekt należy postępować zgodnie z formularzem elektronicznym, który można znaleźć jedynie na stronie internetowej: https://budzet.opolskie.pl.
Jak informuje marszałek województwa opolskiego Andrzej Buła, pomysły może zgłosić każdy mieszkaniec województwa bez względu na wiek. A jeśli mieszkaniec ma mniej niż 16 lat, musi mieć zgodę opiekuna prawnego. Czekamy przede wszystkim na projekty o charakterze kulturalnym, prospołecznym, prozdrowotnym, edukacyjnym, sportowym, turystycznym i ekologicznym. Mieszkaniec może zgłosić zadanie o zasięgu subregionalnym (obejmującym co najmniej 2 powiaty) lub powiatowym (obejmującym jeden powiat lub miasto Opole) – tłumaczy marszałek województwa.
W tej edycji Marszałkowskiego Budżetu Obywatelskiego, wzorem lat ubiegłych, do dyspozycji są 3 miliony złotych. Zostaną one równo podzielone pomiędzy 5 subregionów – czyli każdy subregion otrzyma 600 tysięcy złotych. Zgłaszając swój pomysł należy pamiętać, żeby prawidłowo i terminowo zgłaszać zadania przez platformę internetową MBO. – Opracowując swoje propozycje należy pamiętać, żeby były one zgodne z kompetencjami województwa. Należy wykazać korzyści dla regionu i jego mieszkańców – mówi Maja Michniewicz, koordynatorka projektu.
Również w tej edycji mieszkaniec, który będzie miał jakikolwiek problem ze zgłoszeniem zadania na platformie internetowej, może skontaktować się z Mobilnym Punktem Informacyjnym MBO. W razie potrzeby pracownicy odwiedzą mieszkańca w jego miejscowości. Oprócz tego, tak jak w poprzednich latach, będą Punkty Informacyjne w każdym powiecie. Listę punktów można znaleźć na stronie internetowej: https://budzet.opolskie.pl/.
Na wszystkie pytania mieszkańców pracownicy urzędu będą odpowiadać też podczas cotygodniowych spotkań on-line na platformie ZOOM.
Aby wziąć udział w spotkaniu, wystarczy wejść na profil na facebooku: /budzetopolskie/ lub napisać mail na adres: budzet@opolskie.pl. Spotkania będą odbywać się w każdy czwartek o godz. 14.00, tj. 29 lutego, 7,14 i 21 marca.
Kontakt telefoniczny po numerami: 77 444 55 60 i 77 444 55 59 i osobisty – w Departamencie Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu urzędu marszałkowskiego, na ul. Ozimskiej 19 piętro 9,
pok. 916, w godzinach od pracy urzędu.
WAŻNE TERMINY:
Zgłaszanie zadań przez mieszkańców
– od 27 lutego do 25 marca – UWAGA do 15:30
Ogłoszenie ostatecznej listy zadań dopuszczonych do głosowania
– do 10 czerwca
Głosowanie mieszkańców
– od 10 do 25 czerwca
Ogłoszenie wyników
– do 10 września