W Oleśnie trwa oczekiwana rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 487 wraz ze zmianą jej przebiegu. Projekt o wartości ponad 35 mln zł, realizowany przez firmę DROG-BUD Sp. z o.o., ma zakończyć się w czerwcu 2026 roku. Taka inwestycja w znaczny sposób poprawi komfort mieszkańców. Będzie wygodniej i bezpieczniej.
Dziś odbyło się długo wyczekiwane oddanie dla ruchu kołowego fragmentu ulicy Chopina. To zaledwie część tej dużej inwestycji. Projekt jest z programu Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021–2027. Dzięki temu możliwe było sfinansowanie inwestycji o wartości ponad 35 milionów złotych, co znacznie odciąża budżet województwa. Choć termin zakończenia prac zaplanowano na czerwiec 2026 roku, już dziś, pod koniec sierpnia bieżącego roku stopień zaawansowania prac wynosi ok. 83%. Wszystko wskazuje na to, że projekt zostanie ukończony zgodnie z harmonogramem.
Podczas otwarcia fragmentu drogi członek zarządu Robert Węgrzyn wyjaśnił, jak ważne są te zmiany dla regionu: – To inwestycja o bardzo dużym zasięgu, bo to odcinek naszej drogi wojewódzkiej 487 od centrum Olesna aż do drogi ekspresowej S11. Dzisiaj oddajemy około 25% tej inwestycji, tak niezbędnej dla mieszkańców gminy i powiatu Olesno. Inwestycja jest bardzo trudna technicznie, bo w bliskim sąsiedztwie szlaku kolejowego, z przebudową bocznicy, również z utwardzeniem i wykonaniem podpór, z trudnym obiektem mostowym – mówił. Teraz dopuszczono do ruchu 500 metrów ulicy Chopina, co jet niezwykle ważne na początku roku szkolnego.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 487 to nie tylko inwestycja w asfalt i beton, ale przede wszystkim w bezpieczeństwo, komfort życia i rozwój gospodarczy regionu. To także realna zmiana, którą odczują zarówno kierowcy podróżujący tranzytem, jak i mieszkańcy korzystający z nowej infrastruktury na co dzień.
Najważniejsze elementy inwestycji to:
- rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 487 oraz połączenia z DW 494. (łącznie około 2,28 km nowoczesnej infrastruktury drogowej),
- dostosowanie geometrii trasy do standardów drogi klasy „G” ,
- budowa nowej konstrukcji jezdni o nawierzchni bitumicznej typu SMA (grysowo-mastyksowej), odpornej na duże obciążenia (do 115 kN/oś),
- powstanie ścieżki pieszo-rowerowej o długości ok. 850 metrów, zapewniającej komfort i bezpieczeństwo rowerzystom i pieszym,
- budowa i przebudowa istniejących chodników z kostki betonowej (łączna długość około 1 km),
- modernizacja zatoki autobusowej, która poprawi warunki dla transportu publicznego,
- przebudowa ośmiu skrzyżowań z drogami podporządkowanymi, co ułatwi poruszanie się po mieście i w jego okolicach,
- modernizacja mostu na ul. Chopina (po przebudowie będzie spełniał wymogi I klasy nośności),
- budowa i przebudowa 38 zjazdów publicznych i indywidualnych,
- dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z aktualnymi standardami dostępności,
- przebudowa oświetlenia ulicznego, w tym montaż nowoczesnych systemów oświetleniowych przy przejściach dla pieszych, zasilanych z sieci.
W ramach inwestycji przewidziano również budowę bocznicy kolejowej, wyposażonej w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.
kw