Kolejna edycja studiów podyplomowych dla psychologów szkolnych

Już po raz kolejny Uniwersytet WSB Merito we Wrocławiu Filia w Opolu organizuje, dzięki wsparciu z budżetu województwa, studia podyplomowe dla psychologów szkolnych, których staż pracy w szkole nie przekracza 5 lat. Poprzednia edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem uczestników.

Dziś wicemarszałek Zuzanna Donath-Kasiura i kanclerz uczelni Joanna Nogieć podpisały umowę na dofinansowanie studiów, w ramach projektu „Marszałkowskie wparcie zdrowia psychicznego 2024 – edycja II”, który został dofinansowany kwotą 137 tysięcy złotych.

– Bardzo nam zależy na tym, aby w pracy z młodymi ludźmi psycholożki i psychologowie korzystali z najnowszych zdobyczy, z takich metod pracy, które pozwolą zadbać o ich zdrowie psychiczne – mówi Zuzanna Donath-Kasiura. – Psychologia jest dla nas bardzo ważnym kierunkiem, wciąż rozwijającym się i ciszę się, że już po raz drugi możemy współpracować  – dodaje kanclerz Joanna Nogieć.

A w studiach będzie mogło wziąć udział 25 osób, absolwentów psychologii, którzy dziś  – ale nie więcej niż 5 lat – pracują jako szkolni psychologowie i chcą się nadal dokształcać, by jeszcze lepiej pomagać swoim  uczniom. Te studia to nie tylko podniesienie poziomu wiedzy ale przede wszystkim umiejętności psychologów szkolnych na temat ich roli w procesie szkolnym, psychorozwoju dzieci i młodzieży, uwzględniające m.in. rozwój procesów poznawczych i psychicznych oraz zaburzeń występujących w poszczególnych okresach rozwoju dziecka oraz możliwości wsparcia i interwencji w szkole.

Studia zakończą się otrzymaniem przez 25 psychologów tytułu realizatora programu profilaktyki, wpisanego do krajowego systemu rekomendacji programów profilaktycznych i promocji zdrowia psychicznego pn. „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”. W ramach programu otrzymają oni także 30 scenariuszy do prowadzenia zajęć z uczniami w ramach programów wychowawczo-profilaktycznych szkoły, a także uzyskają dostęp do platformy zawierającej materiały dydaktyczne.

vr

Udostępnij wpis: