29 zgłoszeń w 5 kategoriach wpłynęło do tegorocznej edycji konkursu „Opolska Marka”. Laureaci nagrodzeni zostaną w kategoriach: innowacje, usługa, promocja regionu, produkt, CSR- przedsiębiorstwo dla regionu oraz przedsiębiorstwo roku.
To już piętnasta edycja konkursu „Opolska Marka”. Plebiscyt ma na celu zaprezentowanie najlepszych produktów, które powstają w województwie opolskim. Wyróżnione przedsiębiorstwa, które chcą się pochwalić swoimi produktami i usługami, będą mogły posługiwać się rozpoznawalnym logo. Będą również promowane w Polsce i poza granicami kraju. We wtorek 6 marca spotkało się jury, które wyłoni najlepszych.
Mateusz Figiel, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu, przyznaje, że choć w tym wpłynęło mniej zgłoszeń niż w zeszłym roku, to i tak zainteresowanie konkursem jest bardzo duże. Najwięcej wniosków zgłoszono w kategorii: produkt, usługa, innowacje i promocja regionu. Niestety, do kategorii start-up nie zgłosiła się żadna firma.
– Liczymy na wyłonienie ciekawych firm, które są innowacyjne. Jest to prestiż, a logo nagrody jest już rozpoznawalne nie tylko w Polsce, ale również za granicą – mówi Mateusz Figiel.
Anna Łukaniszyn-Domaszewska z Parku Naukowo Technologicznego, zasiadająca w jury konkursu uważa, że będzie nagradzać produkty, które mają szansę na konkurowanie na ogólnopolskim rynku. – Takie produkty powinny wyróżniać województwo opolskie i być innowacyjne – mówi.
Szymon Ogłaza z zarządu województwa opolskiego zaznacza, że opolskie firmy z łatwością konkurują na rynku krajowym i zagranicznym, nagroda zaś pomaga w promocji i uwiarygodnia producentów. – Opolska Marka to plebiscyt nagradzania firm, które swoimi pomysłami już wypracowały swoją markę. To z naszej strony również próba ich wzmocnienia. Chcemy pokazać, że produkty powstające w województwie opolskim, są szczególne. Z jednej stromy chwalimy się naszymi mieszkańcami, a z drugiej chcemy też ułatwić im konkurowanie – dodaje.
Anna Kotulska z Izby Gospodarczej Śląsk w jury Opolskiej Marki zasiada po raz pierwszy. – Będę zwracać uwagę na ponadregionalność. W to wpisuje się innowacyjność. Rozumiem to jako szczególny walor, który ma potencjał do tego, aby dobrze sprzedawać się i konkurować na rynkach międzynarodowych. Musimy pamiętać, że w konkursie biorą udział małe przedsiębiorstwa, które są na początku swojej kariery. Warto je pokazać – dodaje.
Rozstrzygnięcie konkursu oraz uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone nagrody, odbędzie się 18 kwietnia 218 roku w Filharmonii Opolskiej.
PW