Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna po raz ósmy przyznała certyfikaty najlepszym produktom turystycznym roku 2016.
Spośród 19 zgłoszeń wybrano pięciu laureatów. Są nimi:
- Lato Kwiatów w Otmuchowie;
- Park Kulturowo-Przyrodniczy Twierdza Nysa;
- Bajkowy Świat na zamku w Mosznej;
- Wojewódzkie Święto Karpia Opolskiego;
- Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu
Kapituła konkursu przyznała także wyróżnienie, które otrzymał Event Hostel w Opolu.
Najlepsze produkty turystyczne to takie – wyjaśniał Piotr Mielec, dyrektor OROT – które są najbardziej nowatorskie, atrakcyjne i przyjazne oraz dają gwarancję spędzenia wolnego czasu w sposób wyjątkowy. W ciągu ośmiu lat trwania regionalnego konkursu ocenie poddano 258 zgłoszonych produktów.
W ogólnopolskiej konkurencji najlepszego produktu, która odbywa się pod auspicjami Polskiej Organizacji Turystycznej i rozstrzygnięta zostanie 17 lutego w Poznaniu (w trakcie Międzynarodowych Targów Turystycznych), Opolszczyznę reprezentować będzie Muzeum Polskiej Piosenki oraz Bajkowy Świat na zamku w Mosznej.
Wręczając laureatom pamiątkowe grawertony wicemarszałek Stanisław Rakoczy, a zarazem przewodniczący OROT, podkreślał, że wybór najlepszych produktów turystycznych jest ważny, bo turystyka staje coraz bardziej liczącą się gałęzią gospodarki, a wszystkim zależy, by jak najwięcej osób odwiedziło województwo, zostało w nim jak najdłużej i tu kiedyś powróciło.
Tomasz Ganczarek, prezes spółki Moszna Zamek, mówił, że jako „produkt” (spółka 3 lata temu zgłosiła zamek do konkursu i certyfikat otrzymała) funkcjonują trzeci rok. W tym czasie liczba odwiedzających zamek wzrosła z 70 do 200 tys. rocznie.
Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego w Współpracy Regionalnej POT, na pytanie co zarekomendować turystom, odpowiada: – Emocje. Bo dzisiaj bardziej od klasy obiektu zabytkowego turysta spragniony jest doznań, chce usłyszeć opowieść o tym, kto mieszkał w zamku, co mu się przytrafiło.
Jego zdaniem nie do przecenienia jest rola internetu. Aż 80 proc. turystów za jego pomocą rezerwuje wolne miejsca w hotelach, a 70 proc. w internecie szuka pomysłów na spędzenie wolnego czasu.
MS